Unnfanget i Hong Kong, født i Stockholm

Vår lille historie

Nudient er et uavhengig selskap grunnlagt av tre venner som har kjent hverandre siden barnehagen. De vokste opp og studerte og jobbet i helt forskjellige yrker innen forretningsvirksomhet, finans og design/markedsføring. Disse erfaringsbakgrunnene har også vært nøkkelen til suksess for selskapet. 


 Året var 2015 og Vidar, selskapets administrerende direktør, studerte i Hong Kong. Siden han ikke hadde funnet noen gode telefondeksler i Europa, manglet han et til mobilen sin. Men en dag fant han et supertynt deksel i en liten butikk i en gate i Hong Kong, og han kjøpte det umiddelbart. Det føltes som om telefonen ikke hadde noe deksel i det hele tatt, og i det øyeblikket begynte ideen om Nudient å ta form. Da han kom tilbake til Sverige fortalte han vennene Max og Pontus om dette tynne dekselet, og i 2016 ble Nudient grunnlagt i en kafé på Sveavägen i Stockholm.

Pontus 

Finance 

Co-Founder

Max 

Brand Director 

Co-Founder

Vidar 

CEO

Co-Founder 

Designutvikling

Siden det første supertynne dekselet som kom i 2016 var en dundrende suksess, men uten å ha 100% kundetilfredshet, bestemte vi oss for at utviklings- og designprosessene skulle foregå kontinuerlig med fokus på feedback fra kunder. I 2019 kom versjon 2 av det tynne dekselet i tillegg til en del annet mobiltilbehør på markedet. Vi fikk svært gode anmeldelser og tilbakemeldinger fra kundene, men for Nudient var ikke dette nok.

Høsten 2020 kom Nudient med den tynne versjon 3 av dekselet, i samarbeid med den svenske prisvinnende designeren Jesper Ståhl. Og basert på hva kundene sier kan vi være tilfreds med produktene vi har nå så vel som fremtidige produkter.

2016

V1

Super thin case

2018

V2

Thin case

2020

V3

Thin case

2022

V4

Thin case

I dag

Nudient er en sterk merkevare i Europa, og godt kjent for produktutvikling av telefondeksler og mobiltilbehør. I 2019 innledet vi et samarbeid med en av de største distributørene i verden, Brightstar. 2020 var året Nudient tok sine første skritt inn i digital og tradisjonell detaljhandel i et globalt perspektiv.