FAQ

Produkt

Hva er dekslet laget av?

Supertynne deksler (V1): Dekslet er laget av polypropylen-plast (PP) og har en matt overflate som gir bedre grep. 


Tynne deksler (V2): Dekslet er laget av polykarbonat-plast (PC) og har en matt overflate som gir bedre grep. 


Transparente deksler: Dekslet er laget av termoplastisk polyuretan (TPU) og har en mer gummiert overflate en våre V1- og V2-deksler. 


For øvrige produkter, vennligst gå inn og les mer på produktsidene for respektive produkt.

Fungerer dekslene med trådløs lading?

Ja, alle dekslene våre fungerer helt fint med trådløs lading.

Betaling

Hvilke betalingsmåter kan Nudient tilby?

Det finns flere forskjellige måter å betale på, og du velger selv den betalingsmåten du måtte ønske når du kommer til kassen. 


Nudient kan tilby følgende betalingsmåter: 


· Visa 

· Mastercard 

· Klarna 

· PayPal 

· ApplePay 

Er det trygt å betale med kort?

Når du betaler med kort, sendes kortopplysningene dine direkte til banken. De kan ikke leses eller hentes ut av noen andre enn banken din. Nudient kan altså verken se eller lagre kortopplysninger – de behandles kryptert av betalingsleverandøren vår.

Bestelling & levering

Hvordan vet jeg at bestillingen min gikk gjennom?

Når bestillingen din har gått gjennom, sendes en ordrebekreftelse til e-postadressen du har oppgitt i bestillingen. Dersom du ikke har mottatt en ordrebekreftelse innen 24 timer etter bestillingen er sluttført, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg. 


Husk å sjekke i søppelpostmappen din. 

Kan jeg gjøre endringer i bestillingen min?

For at du skal motta pakken din så raskt som mulig, behandles vanligvis bestillingen omgående. Når bestillingen er behandlet, har vi ingen mulighet til å gjøre noen forandringer. 


Har noe blitt feil i bestillingen din, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg så godt vi kan! 

Kan jag avbryte bestillingen min?

For at du skal motta pakken din så raskt som mulig, behandles vanligvis bestillingen omgående. Når bestillingen er behandlet, har vi ingen mulighet til å gjøre noen forandringer eller avbryte bestillingen.Har noe blitt feil i bestillingen din, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg så godt vi kan! 

Hva koster frakten?

Standardfrakt: 19 NOK for levering i hele Europa.(Ekspressfrakt: 59 NOK kr for levering i hele Europa)

Hvor leverer dere?

Vi leverer til hele Europa. Pakkene sendes fra hovedlageret vårt i Habo i Sverige.

Hvilke leveringsmetoder tilbyr dere?

Med vår standardfrakt sendes pakkene med våre lokale logistikkpartnere i landet ditt. 


Sverige: Postnord 

Belgia: Bpost 

Danmark: Postnord 

Finland: Posti 

Frankrike: La Poste 

Nederland: PostNL 

Norge: Posten 

Tyskland: Deutsche Post 

United Kingdom: Royal Post 

Østerrike: Österreichische post AG 


Pakken sendes til den leveringsadressen du har oppgitt i bestillingen din. 


(Dersom du velger ekspressfrakt, sendes pakken med DHL Express til adressen din. Det er viktig at telefonnummeret du har oppgitt er korrekt, slik at du får et varsel om at leveransen har kommet frem.)

Hvor lang er leveringstiden?

Vi bestreber oss på at du skal motta bestillingen din så raskt som mulig. 


Vanligvis sender vi pakken fra lageret vårt i løpet av 24 timer etter at du har sendt bestillingen, forutsatt at produktet du har bestilt er på lager eller ikke er en forhåndsbestilling. Du får automatisk en utsendelsesbekreftelse når pakken har forlatt lageret vårt. 


Deretter tar det vanligvis mellom 1–4 arbeidsdager å levere pakken direkte i postkassen din. Sørg for at navnet ditt står på postkasse/dør, slik at pakken kan leveres. 


Merk at den oppgitte leveringstiden kun er et estimat, og at avvik kan forekomme. Dette gjelder spesielt når vi har kampanjer og i perioder med helligdager. Det er ikke noe som Nudient eller våre leveransepartnere kan påvirke. 


Pakken sendes ikke helger og helligdager. 

Kan jeg spore leveransen min?

Siden vi sender pakkene våre som varebrev direkte til postkassen din, kan du ikke spore leveransen. 


(Ja, du kan spore pakken din. Følg lenken i utsendelsesbekreftelsen vi har sendt deg.) 


Dersom du ikke har mottatt pakken innen 10 arbeidsdager, er du velkommen til å kontakte oss, så hjelper vi deg.

Pakken min har ikke kommet i løpet av 10 arbeidsdager?

Bestillinger hos oss leveres direkte i postkassen din, derfor bør du gjøre følgende: 


Trinn 1) Kontroller først at adressen du oppga i bestillingen er riktig. 


Trinn 2) Er du registrert på adressen, og står navnet ditt på postkassen? Om det ikke er tilfellet, må du angi C/O eller sette navnet ditt på postkassen – ellers finner ikke Posten postkassen din og kan ikke levere pakken.


Trinn 3) Dersom all informasjonen i bestillingen din stemmer og du fremdeles ikke har mottatt pakken innen 10 arbeidsdager, er du velkommen til å kontakte oss, så hjelper vi deg. 

Pakken min mangler varer?

Dersom noe av det du har bestilt ikke er på lager, kan det hende vi sender resten av det du har bestilt, så du slipper å vente. 


Hvis ikke det er tilfelle, beklager vi dersom det har oppstått en feil! 


Vennligst kontroller ordrebekreftelsen for å se hva som mangler og kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg. 

Pakken inneholder skadde varer?

Det er viktig at du som kunde nøye undersøker produktene når du har mottatt pakken din. Dersom noen produkter i pakken er gått i stykker eller er skadet når du mottar leveranse, vennligst kontakt vår kundeservice omgående. Oppgi bestillingsnummer og legg ved bilde av det skadde produktet. 


Vi beklager dette på det sterkeste, og hjelper deg på best mulig måte!

Moms, avgifter & toll?

Kunder som bor i et EU-land, trenger ikke betale importavgifter eller tollkostnader. Kunder som bor utenfor EU kan måtte betale moms og toll. Dersom dette er tilfelle, kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg.

Rabattkoder?

Du kan kun benytte én rabattkode per kjøp. Rabattkoder gjelder ikke tilbudsvarer eller kampanjer. 


Rabattkoden din kan enkelt legges til i kassen.

Bytte & retur 

Hvilke vilkår gjelder for bytte og retur?

Du har rett til å bytte eller returnere et/alle produkt(er) som du har kjøpt direkte fra vårt nettsted, innen 30 dager etter at du mottok produktet. 


Produktet skal oppfylle følgende krav: 


· Være i samme tilstand som da det ble mottatt. 


· Produktet skal ligge i originalemballasjen med intakte etiketter og beskyttende klistremerker. 


· Varen skal returneres til lageret vårt i Habo i Sverige. 


· Et bytte kan kun gjøres mot et produkt av samme eller lavere verdi. Dersom du vil bytte til et dyrere produkt, må først bytte det opprinnelige produktet og vi vil utstede full tilbakebetaling. Deretter kan du, om ønskelig, legge inn en ny bestilling på riktig produkt. 


Ved tilbakebetaling betaler vi tilbake summen du betalte. Dersom varen er kjøpt til kampanjepris, er det den prisen du betalte for varen som tilbakebetales. 


Produkter kjøpt hos detaljhandler kan ikke byttes eller reklameres på hos oss. Vi ber deg i stedet kontakte den aktuelle forhandleren. 

Hvordan bytter jeg?

Vi tilbyr mer enn gjerne bytte dersom produktet er i opprinnelig stand og ligger i originalemballasjen. Emballasjen må være intakt med klistremerker og etiketter (om innpakningen er åpnet for å se på produktet, er det helt ok). Byttet må gjøres innen 30 dager fra produktet er mottatt. 


Vi bytter dessverre ikke brukte deksler og skjermbeskyttere. 


Dersom du ønsker å bytte, følg instruksene under: 


· Legg en lapp i pakken med for- og etternavn samt bestillingsnummer. 


· Bruk same konvolutt/pose som pakken din kom i. Stryk over ditt eget navn og adresse. 


· Skriv “Retur til avsender” på pakken. 


· Post den i en av Postens postkasser. 


Du må kontakte vår kundeservice for å melde fra om byttet ditt, slik at vi kan registrere det og legge inn en ny bestilling til deg. Vennligst spesifiser hvilket/hvilke produkt(er) du har returnert til oss og hvilket produkt du ønsker i bytte. Så snart vi har registrert hva du ønsker, kan vi legge inn en ny bestilling til deg. 


Dersom vi ikke har produktet du vil nytte til, kan vi tilby et likeverdig produkt eller en tilbakebetaling. 

Hvordan returnerer jeg en vare?

Vi tilbyr mer enn gjerne retur av en vare dersom produktet er i opprinnelig stand og ligger i originalemballasjen. Emballasjen må være intakt med klistremerker og etiketter (om innpakningen er åpnet for å se på produktet, er det helt ok). Byttet må gjøres innen 30 dager fra produktet er mottatt. 


Vi tar dessverre ikke imot brukte deksler og skjermbeskyttere i retur. 


Dersom du vil returnere en vare, følg instruksene under: 


· Legg en lapp i pakken med for- og etternavn samt bestillingsnummer. 


· Bruk same konvolutt/pose som pakken din kom i. 


· Stryk over ditt eget navn og adresse. 


· Skriv “Retur til avsender” på pakken. 


· Post den i en av Postens postkasser. 


 Du må kontakte vår kundeservice for å melde fra om returen av varen, slik at vi kan registrere det og gi deg en tilbakebetaling. Vennligst spesifiser hvilket/hvilke produkt(er) du har returnert til oss. 


Så fort vi har registrert returen, kan vi begynne på tilbakebetalingen til deg. Tilbakebetalingen skjer med samme betalingsmåte som kjøpet. 

Hvordan får jeg tilbakebetalt for den returnerte varen?

Når du har meldt fra til vår kundeservice at du har returnert en pakke, lager vi en retursak. Når vi har mottatt den returnerte pakken og kontrollert at produktet oppfyller returvilkårene våre, gir vi deg en tilbakebetaling. Tilbakebetalingen skjer med samme betalingsmetode som du brukte ved kjøpet. Hvis du har betalt med Klarna faktura, vennligst kontakt Klarna for å få fakturaen stoppet mens du venter på at returen din skal bli godkjent. Du kan også velge å betale fakturaen din, så betaler vi deg tilbake så snart retursaken er ferdigbehandlet. 


Har du returnert varen din og meldt fra til vår kundeservice om returen og fått dette bekreftet, men fremdeles ikke har mottatt tilbakebetalingen i løpet av 14 dager, vennligst kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg. 

Garanti & reklamasjon

Garantivilkår

Nudient-garantien gjelder i 1 år fra innkjøpsdato. Garantien dekker eventuelle fabrikasjonsfeil på produktet og omfatter passform, bindemiddel og sømmer. Denne garantien gjelder bare selve produktet – ikke telefoner. 


Dersom du ønsker å benytte deg av garantien, kontakt oss via vår kundeservice og oppgi adresse, bestillingsnummer og en detaljert beskrivelse av saken. Legg ved bilder som viser problemet, så kan vi raskere vurdere saken din. Dersom produktet ditt oppfyller garantivilkårene, har du rett til å få et tilsvarende produkt. 


Merk at du ikke vil motta erstatning dersom produktet ikke omfattes av vår garanti. 

Begrensninger i Nudient-garantien

Garantien fra Nudient dekker ikke: 


· Feil eller skader som skyldes feil bruk/uaktsomhet (slag, bulker, knuseskader, mistede produkter etc.) eller ulykker. 


· Estetiske forandringer, defekter og skader som skjer ved normal slitasje og aldring (mindre riper, slitasje, formforandring eller falming av farger o.l.). 


· Installasjonsfeil, noe som innbefatter bobler, støv og sprekker. 


· Defekter og skader på grunn av tap, tyveri, brann, vann, naturkatastrofer, ekstrem kulde eller ekstrem varme. 


· Unnlatelse av å følge vedlikeholdsråd kan gjøre garantien ugyldig. 


· Garantien dekker kun selve produktet – telefoner dekkes ikke av garantien. 


 Produkter kjøpt hos en detaljhandler kan ikke byttes eller reklameres på hos oss. Vi ber deg i stedet kontakte den aktuelle forhandleren. 

Hvordan reklamerer jeg på et produkt?

Først ber vi deg lese gjennom våre garantivilkår for å være sikker på at produktet ditt omfattes av vår garantiordning. Dersom du mener produktet ditt omfattes av garantien og vil reklamere, ber vi deg kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg. 


Vennligst oppgi følgende informasjon når du vil reklamere: 


· For- og etternavn. 

· Bestillingsnummer samt hvilket produkt det gjelder

· Beskrivelse av hva som er feil 

· Bilde som viser feilen 


Produkter kjøpt hos en detaljhandler kan ikke byttes eller reklameres på hos oss. Vi ber deg i stedet kontakte den aktuelle forhandleren. 

Annet

Hvordan gir jeg en omtale av et deksel?

Etter 14 dager mottar du en e-post hvor du kan gi karakter og en kommentar.

Kontakt for pressehenvendelser?

Kontakt oss på info@nudient.com

Kan jeg besøke kontoret deres?

Så hyggelig det enn hadde vært, må vi dessverre si nei. Men vi gir mer enn gjerne tips om andre hyggelige steder du kan besøke!

Kundeservice